اشتباهات رایج در طراحی کارت ویزیت

تورنگ / 15 خرداد 1396

چاپ کارت ویزیت راهی برای ایجاد ارتباط با مخاطب و تبلیغات کسب و کار شماست که اگر به درستی مدیریت و اجرا شود در مدت زمان طولانی تری تبلیغات برند شما را بر عهده می‌گیرد، زیرا وقتی کارت ویزیت شما به درستی طراحی شده و به اندازه کافی جذاب باشد، بیشتر مورد توجه بیننده قرار می‌گیرد و مشتری شما آن را نزد خود نگه می‌دارد تا در مواقع لازم با شما در تماس باشد.
برخی اشتباهات رایج در طراحی کارت ویزیت موجب هدر رفتن زحمات شما می شود، که با دانستن و اجتناب از آن‌ها می‌توانید کارت ویزیت حرفه ای داشته باشید.
2 مبحث بسیار اساسی در رسیدن به نتیجه مطلوب را باید مد نظر قرار دهید اول کیفیت متریال کارت ویزیت و مطلب بعدی طراحی حرفه ای آن می‌باشد که پیشنهاد ما به خدمت گرفتن طراح حرفه ای یا استفاده از طرح های اماده در فروشگاه اینترنتی تورنگ  می‌باشد. کارت ویزیت بیرونی ترین ابزار بازاریابی کسب و کار شما می‌باشد به هیچ وجه ساده از کنار جنس و طرح آن عبور نکنید.

همان طور که گفتیم یکی از اصلی ترین چیزهایی که در کیفیت کارت ویزیت شما تاثیرگذار خواهد بود جنس و مرغوبیت متریالی است که برای چاپ مورد استفاده قرار می‌دهید. اگر برای چاپ کارت ویزیت خود از کاغذ استفاده می‌کنید حتما توجه داشته باشید ضخامت آن به اندازه و استاندارد "ترجیحا ضخیم" باشد و حتما از پوشش لمینیت یا لمینیت برجسته استفاده کنید تا به راحتی پاره نشود و دوام آن بیشتر باشد. کارت ویزیت پی وی سی و یا ترنسپرنت هم گزینه های مناسبی می‌باشند. البته این موضوع به حرفه ای بودن شما در زمینه طراحی بستگی ندارد و بهترین راه برای انتخاب کاغذ مناسب مشورت با یک شرکت چاپ و یا کانون تبلیغاتی حرفه ای است. 

کارت ویزیت

دومین چیزی که بیشترین تاثیر را در نگاه مخاطب می‌گذارد استفاده از رنگ های مناسب است. این مسئله به این معنا نیست که حتما تمام پس زمینه خود را از طرح و رنگ پر کنید و طرحی شلوغ داشته باشید، فقط کافی است از همان تعداد طرح و رنگی که مورد نظرتان است به درستی استفاده کنید و کاملا توجه داشته باشید که رنگهایی را کنار هم قرار دهید که مکمل بوده و هارمونی داشته باشند. در صورتی که در سازمانتان از رنگی سازمانی استفاده می‌کنید حتما با طراحتان در میان بگزارید.
یکی دیگر از مواردی که در طراحی کارت ویزیت مهم است استفاده از فونت مناسب می‌باشد. برخی افراد برای اینکه طرحشان خاص جلوه کند از فونت های غیر متداول استفاده می‌کنند که البته در صورتی که نوشته ها خوانا باشند کار اشتباهی نیست ولی توصیه نمی شود. با نگاهی به برند های مطرح جهانی معمولا این نوع رفتار غیر متداول در طراحی کارت ویزیت را کمتر در ان ها مشاهده می‌کنیم. لازم است هنگام انتخاب فونت این موضوع را در نظر بگیرید که کارت ویزیت شما قرار است پل ارتباطی میان شما و مشتریان شما باشد و باید اول از همه موجب راحتی مخاطب باشد و مورد پسند مشتری قرار بگیرد، پس اگر خواندن نوشته های روی کارت سخت باشد قطعا برای مخاطب خوشایند نیست.
بسیاری از افراد با این دید که کارت ویزیت باید اطلاعات تماس را در اختیار مخاطب قرار دهد، در طراحی و نوشتن اطلاعات دچار اشتباه می شوند و بیش از حد اطلاعات روی آن درج می‌کنند و برخی دیگر نیز برای جلوگیری از این اشتباه اطلاعات بسیار کمی را روی کارت درج می‌کنند. برای اینکه دچار هیچ یک از این اشتباهات نشوید بهتر است پشت کارت ویزیت خود را محل درج اطلاعات تماس قرار دهید و اطلاعاتی مثل  نام شرکت، شماره تلفن، آدرس، کدپستی، آدرس ایمیل، لینک شبکه های اجتماعی جزء اطلاعات ضروری می‌باشد. 
آخرین نکته ای که توجه به آن بسیار مهم است بازنگری طرح قبل از ارسال برای چاپ می‌باشد. این کار باعث می شود کار شما بدون غلط املایی و یا اشتباه طراحی، چاپ شود و خدای نکرده مجبور نباشید به خاطر یک اشتباه کوچک تعداد زیادی از کارت ویزیت خود را راهی سطل زباله کنید.

نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)
سحر حیدری،

بسیار مفید


در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

3 نکته مهم در طراحی و چاپ کارت ویزیت کافه رستوران و فست فود
3 نکته مهم در طراحی و چاپ کارت ویزیت کافه رستوران و فست فود

هنگام طراحی کارت ویزیت برای رستوران و فست فود نیاز است که تفاوت صنعت غذایی و رستوران توسط رنگ، فونت یا تصویر نشان داده شود و...

مطالعه مقاله
معرفی 4 سبک مختلف کارت ویزیت وکالت
معرفی 4 سبک مختلف کارت ویزیت وکالت

افرادی که در مشاغل حقوقی کار می کنند باید سعی کنند با استفاده از کارت ویزیت در ذهن مردم بمانند و خودشان را معرفی کنند. وکیل ها جزو افرادی هستند که...

مطالعه مقاله
نکات مهم طراحی کارت ویزیت املاک خاص
نکات مهم طراحی کارت ویزیت املاک خاص

کارت ویزیت املاک خاص روش خوبی برای به چشم آمدن در یک حیطه شغلی پررقابت است. طراحی کارت ویزیت املاک خوب می‌تواند به‌عنوان برگه ضمانت....

مطالعه مقاله