طراحی آگهی تبلیغاتی در Word

تورنگ / 13 خرداد 1396

یکی از ساده ترین راه ها برای داشتن یک آگهی تبلیغاتی خوب در مدت زمان کوتاه استفاده از قالب های آماده در برنامه Microsoft Word 2010 است که با ایجاد برخی تغییرات می توانید آن را شخصی سازی کنید.

استفاده از این روش برای مبتدیان بسیار ساده و مفید است چون با استفاده از این قالب های آماده می توان به سادگی اِلِمان های طراحی را ویرایش کرده و تغییر داد و پروژه تبلیغاتی را به سرعت پیش برد و یک آگهی تبلیغاتی با کیفیت را چاپ کرد.

در اینجا می خواهیم با استفاده از یک قالب آماده در Microsoft Word 2010 یک آگهی تبلیغاتی ساده را طراحی کنیم.

در ابتدا برنامه را از مسیر Start>Programs>Microsoft Word باز کنید و برای ایجاد قالب طراحی آگهی از مسیر File>New>Blank Document>Flyers>Marketing Flyers استفاده کنید. در صفحه باز شده لیستی از قالب های آماده را مشاهده می‌کنید که با توجه به موضوع آگهی خود و طرحی که در نهایت می خواهید می توانید یکی از این قالب ها را انتخاب کنید. با انتخاب قالب مورد نظر پیش نمایش آن را ببینید و برای استفاده از آن قالب را دانلود کنید.

طراحی آگهی

 

برای این آموزش ما از قالب General Consulting design استفاده کرده ایم اما روش ویرایش آن برای همه قالب ها به یک شکل می‌باشد. برای تغییر متن در طرح آگهی مورد نظر فقط کافی است روی هر قسمتی که متن نمونه نوشته شده کلیک کنید، متن نمونه را پاک کنید و نوشته تبلیغاتی مورد نظر خود را با هر سایز و فونتی که دوست دارید جایگزین کنید.

جهت ایجاد تغییرات و شخصی سازی قالب آماده آگهی تبلیغاتی، هر قسمت از این قالب به صورت جداگانه قابل تغییر است. با دابل کلیک روی هر قسمت می توانید تغییرات را در طرح کلی آن قسمت (مثل تغییر رنگ یا اضافه کردن عکس مورد نظر) اعمال کنید.

تغییر تصویر در این کار به این صورت است که با کلیک روی تصویر پیشفرض و انتخاب گزینه Change Pictures می توانید از منوی Format تصویر مورد نظر خود را آپلود و جایگزین کنید. فقط توجه داشته عکس هایی که در طراحی آگهی تبلیغاتی خود استفاده می‌کنید مرتبط با موضوع آگهی و با کیفیت باشند زیرا مهمترین چیزی که یک آگهی را چشم نواز می‌کند عکس بکار برده شده در آن است.

در آخر لوگو مربوط به کسب و کار خود که نقش مهمی در معرفی شما به مخاطب ایفا می‌کند را به آگهی تبلیغاتی خود اضافه کنید. روی لوگویی که برای نمونه قرار داده شده است کلیک کرده، آن را پاک کنید و لوگو خود را که قبلا به صورت فایل PNG در آورده اید اضافه کنید. طرح شما آماده ذخیره سازی و انجام عملیات چاپ است. بهتر است طرح خود را به صورت PDF ذخیره کنید تا از به هم ریختن طرح جلوگیری شود.

آگهی تبلیغاتی

نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)
مریم،

با تشکر ، مفید بود.


در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

عکاسی تبلیغاتی
عکاسی تبلیغاتی

کاربرد گسترده عکاسی تبلیغاتی باعث شده تا به وسیله عکاسی حرفه ای تبلیغاتی و تجاری بتوان تبلیغات گسترده و مفیدی را انجام داد.

مطالعه مقاله
چرخه رنگ چیست؟راهنمای کامل تئوری رنگ و هارمونی
چرخه رنگ چیست؟راهنمای کامل تئوری رنگ و هارمونی

تعریف تئوری رنگ Color Theory، چرخه رنگ چیست؟ color wheel و چه ارتباطی به تئوری رنگ دارد؟

مطالعه مقاله
نقش طراحی گرافیک در دنیای بازاریابی دیجیتال و تولید محتوا چیست؟
نقش طراحی گرافیک در دنیای بازاریابی دیجیتال و تولید محتوا چیست؟

آیا بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ شما خلاقانه است؟ بسته به دیدگاه شما ممکن است معنی عبارت «بازاریابی خلاقانه» تغییر کند...

مطالعه مقاله