چطور در برنامه word کارت پستال بسازیم؟

مهسا موسوی / 26 اردیبهشت 1396

کارت پستال انواع مختلف و کاربردهای زیادی دارد، بسته به سبک طراحی کارت پستال نوع کاربرد آن نیز متفاوت است. برای مثال کارت پستال فانتزی برای تبریکات دوستانه و کارت پستال رسمی برای دعوتنامه یا تبریک سال نو به همکاران استفاده می‌شود. 
این آموزش ساده را مطالعه کرده و یک کارت پستال زیبا و کاربردی خود طراحی کنید.

برای شروع برنامه word را روی کامپیوتر خود باز کرده و یک صفحه جدید ایجاد کنید. (File>New>Blank Document>Cards>Postcards)

طراحی کارت پستال
همانطور که می‌بینید چند زیر شاخه برای انتخاب دارید. با بررسی گزینه هایی که در اختیار شما قرار گرفته شده است می‌توانید طرح اولیه ای که برای کار شما و هدف مورد نظرتان مناسب تر است را انتخاب کنید. در این گزینه ها سایزهای مختلفی برای کارت پستال موجود است، ما در این مطلب سایز 15*10 سانتی متر را انتخاب کرده ایم. پس از انتخاب طرح و سایز مورد نظر خود باید طرح را شخصی سازی کرده و اطلاعات مورد نظر خود را به آن اضافه کنید. برای تغییر محتوای کارت پستال مورد نظر خود می‌توانید از ایجاد تغییر در متن شروع کنید. با کلیک روی متنی که برای نمونه قرار داده شده می‌توانید متن نمونه را پاک کرده و متن مورد نظر خود را وارد کنید. برای تغییر فونت و سایز فونت می‌توانید روی همان متن راست کلیلک کنید. 
در مرحله بعد برای جلوه دادن به کارت می‌توانید یک تصویر برای بخش جلویی کارت به آن اضافه کنید. اول تصویری که به عنوان پیشفرض روی طرح قرار دارد را انتخاب و حذف کنید و سپس از مسیر Insert>Picture تصویر خود را به آن اضافه کنید.
توجه داشته باشید که تصویر شما به دلیل جلب توجه مخاطب مهمترین چیز در کارت پستال است پس لازم است تصویر مرتبط با هدفتان و در عین حال جذاب انتخاب کنید و اگر در حال طراحی کارت پستا ل برای شرکت یا کسب و کار خود هستید از لوگو خود در طراحی کارت پستال استفاده کنید.
پس از بررسی دقیق تمام جزئیات و محتویات طرح کارت پستال خود، برای ذخیره آن توصیه می‌شود فایل را به صورت PDF ذخیره کنید تا موقع چاپ تنظیمات شما به هم نریزد.

نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

عکاسی تبلیغاتی
عکاسی تبلیغاتی

کاربرد گسترده عکاسی تبلیغاتی باعث شده تا به وسیله عکاسی حرفه ای تبلیغاتی و تجاری بتوان تبلیغات گسترده و مفیدی را انجام داد.

مطالعه مقاله
چرخه رنگ چیست؟راهنمای کامل تئوری رنگ و هارمونی
چرخه رنگ چیست؟راهنمای کامل تئوری رنگ و هارمونی

تعریف تئوری رنگ Color Theory، چرخه رنگ چیست؟ color wheel و چه ارتباطی به تئوری رنگ دارد؟

مطالعه مقاله
نقش طراحی گرافیک در دنیای بازاریابی دیجیتال و تولید محتوا چیست؟
نقش طراحی گرافیک در دنیای بازاریابی دیجیتال و تولید محتوا چیست؟

آیا بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ شما خلاقانه است؟ بسته به دیدگاه شما ممکن است معنی عبارت «بازاریابی خلاقانه» تغییر کند...

مطالعه مقاله