اضافه کردن کادر به عکس

مهسا موسوی / 20 اردیبهشت 1396

برای نشان دادن یک مرز مشخص در عکس های خود، از یک کادر استفاده کنید. اضافه کردن کادر به عکس یک راه ساده برای دریافت توجه مخاطب است، زیرا شما با ایجاد این کادر بیننده را مجبور می کنید تا به مرکز تصویر توجه کرده و موضوع مورد نظر شما را ببیند. البته این کار برای برخی از تصاویر بسیار خوب است، اما عکس های مختلف ممکن است انواع مختلف کادر را نیاز داشته باشند تا در نتیجه برای بیننده جالب باشد.

عکس مورد نظر خود را در یک برنامه ویرایشگر تصویر (مثل فتوشاپ) خود باز کنید. با استفاده از ابزار مستطیل (rectangle tool)، یک مسیر مستطیل شکل توسط مکان نما بر روی تصویر رسم کنید. در این مثال، من گوشه مسیر یک شعاع 50 پیکسل را می دهم،اما این مقدار به اندازه عکسی که شما می خواهید، دارد.
 

چاپ عکس

 

حالا کادر مورد نظر خود را با فاصله مناسب دور تا دور عکس انتخاب کنید، سپس روی آن راست کلیک کرده و گزینه "Make selection" را انتخاب نمایید. حالا از مسیر Select>Inverse کادر خود را به سمت مقابل عکس منعکس کرده و انتقال دهید.

یک لایه جدید در بالای عکس ایجاد کنید و با استفاده از ابزار سطل رنگ (bucket tool) رنگ مورد نظر خود را برای کادر انتخاب کنید. توجه داشته باشید این رنگ یا باید جزء رنگ های خنثی باشد و یا با زمینه رنگی عکس شما همخوانی داشته باشد تا هارمونی رنگی کار را به هم نریزد.
 

کادر استاندارد عکس

 

با دستورالعمل های ساده در بالا، شما می توانید اشکال، اندازه و ترکیب رنگ مختلفی برای کادر عکس های خود ایجاد کنید.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

عکاسی تبلیغاتی
عکاسی تبلیغاتی

کاربرد گسترده عکاسی تبلیغاتی باعث شده تا به وسیله عکاسی حرفه ای تبلیغاتی و تجاری بتوان تبلیغات گسترده و مفیدی را انجام داد.

مطالعه مقاله
چرخه رنگ چیست؟راهنمای کامل تئوری رنگ و هارمونی
چرخه رنگ چیست؟راهنمای کامل تئوری رنگ و هارمونی

تعریف تئوری رنگ Color Theory، چرخه رنگ چیست؟ color wheel و چه ارتباطی به تئوری رنگ دارد؟

مطالعه مقاله
نقش طراحی گرافیک در دنیای بازاریابی دیجیتال و تولید محتوا چیست؟
نقش طراحی گرافیک در دنیای بازاریابی دیجیتال و تولید محتوا چیست؟

آیا بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ شما خلاقانه است؟ بسته به دیدگاه شما ممکن است معنی عبارت «بازاریابی خلاقانه» تغییر کند...

مطالعه مقاله