بنرهای تبلیغاتی

مهسا موسوی / 10 اردیبهشت 1396

این روزها بازار تبلیغات و روش های مختلف و مدرن تبلیغاتی داغ است. هر برندی برای بیشتر دیده شدن و جذب مخاطب بیشتر در تبلیغات خلاقانه و مخاطب پسند از برند دیگر پیشی می گیرد. یکی از راه های تبلیغات و دیده شدن "چاپ بنر" است. وقتی صحبت از بنر و چاپ بنر می شود اولین چیزی که به ذهن ما می رسد تصاویر تبلیغاتی بزرگی هستند که در سطح شهر و روی بیلبوردهای تبلیغاتی مشاهده می‌کنیم. در واقع چاپ بنر یکی از رایج ترین راه های تبلیغاتی است اما تعریف دقیق بنر چیست؟

بنر پیامی است که به شکلی هنری، شامل تصویر و متن، که روی نوعی پارچه خاص نقش می بندد و بر اساس نیاز سفارش دهنده سایز و جنس آن تهیه و چاپ می شود. بنر بیشتر استفاده تبلیغاتی دارد، هر چند تبلیغات از طریق بنر تنها راهکار تبلیغ نیست ولی تجربه نشان می‌دهد که استفاده هوشمندانه از بنر، به ویژه در معرفی نام تجاری (برند) در پیشبرد فروش بسیار موثر است.

چاپ بنر تبلیغاتی

 

به طور خلاصه در تعریف بنر می‌توان گفت که بنر، در واقع پرچمی است که یک پیغام، لگو و سمبل را منتقل می‌کند.

بنر در حقیقت چیزی مثل بیرق و پرچم است که در گذشته از آن استفاده می‌شد. با این تفاوت که در آن زمان از بنرها برای نشان دادن چهره قدیسان در کلیسا، در جنگ ها برای نشان دادن علامت سپاه های جنگی، یا شناسایی مکانی خاص استفاده می‌شد. اما امروز بیشتر کاربرد بنر در مسابقات بزرگ ورزشی و تبلیغات است. حتی در برخی مناسبت ها ملی و مذهبی برای عرض تبریک یا تسلیت و یا مناسبت های سیاسی مثل انتخابات جهت تبلیغ نامزدها از چاپ بنر و چاپ بروشور و تراکت استفاده می‌کنند.

چاپ بنر تبلیغاتی امروزه بسیار رایج شده، به سادگی می‌توان به یک طراح سفارش هدف تبلیغاتی خود را بدهید و پس از آماده شدن طرح آن را در ابعاد مناسب چاپ کرده و در معرض دید مخاطب قرار دهید. اما چون چاپ بنر مربوط به تبلیغات در فضای باز بوده و برای اییکه بهتر دیده شود باید در مکان های عمومی و پر رفت و آمد قرار بگیرد به ناچار در معرض نور آفتاب و یا بارش باران قرار خواهد گرفت. بنابراین مهم است که با استفاده از جنس مرغوب و با دوام تبلیغات خود را ماندگار تر کنید.

 

 


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

کمپین چیست؟
کمپین چیست؟

کمپین مجموعه‌ای از فعالیت های برنامه ریزی شده است که برای دستیابی به یک هدف خاص در نظر گرفته می‌شود.

مطالعه مقاله
عکاسی تبلیغاتی
عکاسی تبلیغاتی

کاربرد گسترده عکاسی تبلیغاتی باعث شده تا به وسیله عکاسی حرفه ای تبلیغاتی و تجاری بتوان تبلیغات گسترده و مفیدی را انجام داد.

مطالعه مقاله
چرخه رنگ چیست؟راهنمای کامل تئوری رنگ و هارمونی
چرخه رنگ چیست؟راهنمای کامل تئوری رنگ و هارمونی

تعریف تئوری رنگ Color Theory، چرخه رنگ چیست؟ color wheel و چه ارتباطی به تئوری رنگ دارد؟

مطالعه مقاله